الثلاثاء، 15 ديسمبر، 2009

كلمتين في حبك



*أيُوحِشُني الزّمانُ، وَأنْتَ أُنْسِي


وَيُظْلِمُ لي النّهارُ وَأنتَ شَمْسي؟


ولوْ أنّ الزّمانَ أطاعَ حكْمِي


فديْتُكَ، مِنْ مكارهِهِ، بنَفسي


من قصيدة لابن زيدون*

8 كلام الناس:

ستيته حسب الله الحمش يقول...

مش هم اربع ابيات؟
لكن ولا احلى
صباحك ياسمين يا إست أم عمر

rayane naciri يقول...

مرحبا
ابيات حلوة.. يمكن ما تذكريني.. انا ابو ريان
اتشرف بدعوتك لمدونة ريان الجديدة والتي تتضمن كتاباتي وخواطري
ربنا يسعد اسرتك الجميلة

فاتيما يقول...

يا عييييينى
جننتونا معاكو يا بشر
بالرومانسية دى
الله عليكم
و الله يخليكم لبعض
يا رب
و كمان ابن زيدون؟؟
..احييكى بشدة
لغة عربية بقى
و مش هنقدر نقتح بوقنا معاكوا
بحب الراجل دا و بحب حبه لولادة بنت المستكفى اللى طلعت عينه
و عينه قلبه
و برضو فضل يحبها
سلامى لحبيب عمرك وليد
و حبيب قلبك عمر بيكا

bobo يقول...

الست ستيتة
منورانيييييييييييييي بجد.. صباحك سكر يا اجمل ستيتة في الدنيا
ملحوظة على جنب: فكرتيني بايام ما كنت قاعدة في الاردن وكانوا بينادوني ام عمر.. يااااه.. كانت ايام
منوراني والله



ريان
منور يا ابو ريان.. فكراك طبعا ومتابعة مدونة اختك العزيزة طول الوقت ويشرفني اشوف مدونة ريان الجديدة.. هزورها ولينا حديث اخر
خالص تحياتي للقمر الصغير ريان وكل عائلته الجميلة




فاتيما
الغالية ام الغالي
انا كمان بحب ابن زيدون اوي في عشقه لولادة.. بداية حبي ليه من زمان ايام ثانوي لما شفت مسرحية الوزير العاشق لفاروق جويدة.. مساءك فل يا قمر

bos bos بسمه عبدالباسط يقول...

عليكى غرامة تأخير وعدم سؤال وحاجات تانية كتيرة

بس حبيت أقول وحشتينى قوووووووووى

وحلوين قوى الأبيات دى

ربنا يهنيكم دايما

ليس فقيرا من يحب يقول...

ربنا يسعدكم يا رب

حلوين الكلمتين جدا

كل سنه وانتى طيبه بمناسبه العام الهجرى

وان شاء الله السنه الجايه عمر واخته او

اخوه يجننوكم

ربنا يسعدك يا روح قلبى دايما

أحمد شريف يقول...

ربنا يحفظك أنا وزوجك ويديم عليكما الحب والعشرة الطيبة الحسنة .. يا رب

وتري ابنك حبيبك فلذة كبدك : عمر في أتم صحة وحال وتجديه منور حياتكم كلها رضا وخير وبركة إن شاء الله

أنا سعيد برؤيتي لهذا الدفء الأسري الجميل وأتمنى أن أراه بين كافة الأسر لكي يعم الخير والرباط في المجتمع

أحمد شريف يقول...

عفواً : خطأ بسيط
قُلت " ربنا يحفظك أنا وزوجك "
والمفروض يكون " ربنا يحفظك أنت وزوجك "

عني

صورتي
بوبو
"رَبّ إني لما أنزلتَ إليَّ من خيرٍ فقير "
عرض الملف الشخصي الكامل الخاص بي